23
Jan 2017
Se modifică prevederile referitoare la măsurile aplicabile contribuabililor care se reînregistrează în scopuri de TVA după ce înregistrarea a fost anulată de către organele fiscale.
Astfel, după reactivare:
- Vor putea factura cu TVA către clienți toate vânzările pe care le‐au realizat în perioada în care nu au avut cod de TVA, recuperând astfel taxa pe care au colectat‐o;
- Pentru cumpărările aferente vânzărilor efectuate în perioada în care contribuabilii au codul anulat, vor putea deduce TVA după reînregistrare;
- Clienții acestora vor putea deduce taxa aferentă cumpărărilor efectuate în perioada în care furnizorul a avut codul anulat pe baza facturilor emise după reînregistrare;
- Cheltuielile înregistrate de contribuabilii inactivi și de beneficiarii acestora vor fi luate în calcul la determinarea rezultatului fiscal privind impozitul pe profit, la reactivarea potrivit Codului de procedură fiscală, fie în perioada fiscală din anul în curs, fie prin rectificarea declarației de impozit pe profit a anului fiscal precedent.